Getting parents to teach their own children won't solve the tuition problem

Posted On // 31 comments

I refer to Vivian Lim's letter to the Today paper, "Parental involvement can stem tuition culture."
While Member of Parliament (Mountbatten GRC) Lim Biow Chuan was concerned that tuition has become a crutch for students to the point that they “have lost the skill of self-directed learning” (“Tuition culture has to go, say MPs”; March 7), one contributing factor to this situation could be that many parents today have lost the skill of “self-directed teaching”.

Parents of the current cohort grew up in a time when the world saw productivity grow through the division of labour, and are enjoying the efficiency of this model. Teaching is now seen as provided primarily by institutions, with parents taking a backseat. Even parents who recognise the value of being more hands-on in teaching end up “outsourcing” because it requires less time, effort and discipline on their part.

Promoting deeper parental involvement and genuine interest in their children can contribute to a shift away from a tuition culture, as well as education in the broader sense. This could be done through outreach programmes by relevant institutions and self-help groups.

I just have a few simple questions.

1) Who's going to pay the bills while the parents teach their own children? In most lower to middle income families, both parents need to work full-time. You can't just expect one of them to quit his/her job to teach their children. It's simply not an option unless you don't intend to put your child through a university education.

2) What's wrong with a tuition culture? So many assumptions have been made recently about the tuition culture. But will parents be any better? Will they put less pressure on their children? Will they make better teachers?

3) Self-directed teaching isn't teaching and non self-directed learning isn't learning. Learning is by definition self-directed and teaching is by definition externally imposed. How are you going to ensure the child is doing his self-directed learning if he isn't being monitored? If you're monitoring him, is that learning still self-directed? Terms like these are a load of rubbish. Stop using them.









31 comments:

Quick Business Loan said...

Are you in search of a reputable lender, tired of being rejected banks and mortgage, are you tired of looking for funding for your business, or you are financially embarrassed that you can not repay your debts and bills, hurry up and grab a guaranteed unsecured mortgage Today, contact us by email. musaddiqloanlending@gmail.com

abidinmohd said...

Do you need Personal Loan?
Business Cash Loan
Unsecured Loan
Fast and Simple Loan
Quick Application Process
Approvals within 4 Hours
No Hidden Fees Loan
Funding in less than 1 day
Get unsecured working capital
Contact Us At :abidinmohdmostafaloanfirm@gmail.com
LOAN SERVICES AVAILABLE INCLUDE:
===========================
*Commercial Loans.
*Personal Loans.
*Business Loans.
*Investments Loans.
*Development Loans.
*Acquisition Loans .
*Construction loans.
*Business Loans And many More:

LOAN APPLICATION FORM:
=================
Full Name:................
Loan Amount Needed:.
Purpose of loan:.......
Loan Duration:..
Gender:.............
Marital status:....
Location:..........
Home Address:..
City:............
Country:......
Phone:..........
Mobile / Cell:....
Occupation:......
Monthly Income:....

Contact Us At : Whats App +919582759438

max william said...

Do you need Finance?
Are you looking for Finance?
Are you looking for a money to enlarge your business?
We help individuals and companies to obtain loan for business
expanding and to setup a new business ranging any amount. Get a loan at affordable interest rate of 3%, Do you need this cash/loan for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via Email:maxcreditfinance@googlemail.com

max william said...

Do you need Finance?
Are you looking for Finance?
Are you looking for a money to enlarge your business?
We help individuals and companies to obtain loan for business
expanding and to setup a new business ranging any amount. Get a loan at affordable interest rate of 3%, Do you need this cash/loan for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via Email:maxcreditfinance@googlemail.com

Cadman Brandon said...

I am a Certified Private Loan Lender, Do you need a Fast and Guarantee loan to pay your bills or start up a Business? I offer both local and international loan services to meet your financial needs such as Home loans, Auto Loans, Mortgage loans, Business Loans, International Loans, Personal Loans and general Refinancing and Debt Consolidation at affordable interest rate of 2%. Have you been turned down by your bank for loan? We own a large business money lending firm and we are on Business/Personal loan special offer Contact us today via Email: triumphantfinanceltd@gmail.com

Datafincorp said...

Do you need a genuine Loan to settle your bills and startup
business? contact us now with your details to get a good
Loan at a low rate of 3% per Annual email us:
Do you need Personal Finance?
Business Cash Finance?
Unsecured Finance
Fast and Simple Finance?
Quick Application Process?
Finance. Services Rendered include,
*Debt Consolidation Finance
*Business Finance Services
*Personal Finance services Help
Please write back if interested with our interest rate datanfincorpfinance@gmail.com
Whats App +918929593217

Effie Kustiyo said...

Nama saya Mrs. Effie Kustiyo dari jl panji 22 rt 5/4, malang, Indonesia. Saya adalah kesaksian sejati RIKA ANDERSON LOAN COMPANY sebagai salah satu orang paling bahagia di Indonesia saat ini dan saya mengatakan pada diri sendiri bahwa pemberi pinjaman yang menyelamatkan keluarga saya dari situasi buruk kami, saya akan memberi tahu namanya kepada dunia dan saya sangat senang mengatakannya bahwa keluarga saya kembali dan bahagia selamanya karena saya mendapat hibah pinjaman sebesar Rp85.000.000 untuk memulai hidup saya karena saya adalah seorang ibu dengan 7 anak dan semuanya bergantung pada saya.

ketika saya mencoba untuk mendapatkan pinjaman Dari bank dan bank online menolak saya pinjaman mereka mengatakan bahwa pendapatan sangat rendah dan saya tidak memiliki jaminan untuk pinjaman jadi saya online dan semuanya menjadi lebih sulit karena mereka menipu uang saya dari saya dengan janji untuk membantu saya tetapi semua kebohongan.

Saya bertemu dengan tiestimony di facebook dan di blog tentang Mother RIKA ANDERSON LOAN COMPANY beberapa kali dan saya bertanya-tanya apakah itu asli sehingga saya menghubungi beberapa penguji Mother Sabrinar Aditya di email sabrinaraditya59@gmail.com saya menghubungi Mother Maria Fadhlan di facebook dan email mariafadhlan@gmail.com dan saya juga menghubungi ibu Margaretha Asmaran di Facebook whatsapp dan email margarethaasmaran@gmail.com

Saya akhirnya menghubungi CEO RIKA ANDERSON LOAN COMPANY di whatsapp dan saya merujuk ke email perusahaan

Email: rikaandersonloancompany@gmail.com
Office Whatsapp .: +19147057484

mengirim pinjaman yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, RIKA ANDERSON LOAN COMPANY di mana Juruselamat Tuhan dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir ini tidak mungkin karena pengalaman masa lalu dan janji-janji palsu tetapi saya terkejut, saya menerima pinjaman saya sebesar Rp85.000.000 dan saya akan menyarankan siapa pun yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi perusahaan, melalui email di: Email: rikaandersonloancompany@gmail.com Office Whatsapp .: +19147057484 karena mereka adalah pemberi pinjaman yang paling memahami dan baik. Jika Anda membutuhkan pinjaman atau cara mendapatkan pinjaman asli, perusahaan Rika Anderson dapat membantu Anda.

Datafincorp said...

Do you need a genuine Loan to settle your bills and startup
business? contact us now with your details to get a good
Loan at a low rate of 3% per Annual email us:
Do you need Personal Finance?
Business Cash Finance?
Unsecured Finance
Fast and Simple Finance?
Quick Application Process?
Finance. Services Rendered include,
*Debt Consolidation Finance
*Business Finance Services
*Personal Finance services Help
Please write back if interested with our interest rate datanfincorpfinance@gmail.com
Whats App +918929593217

kennedy said...

Do you need a genuine Loan to settle your bills and startup
business? contact us now with your details to get a good
Loan at a low rate of 3% per Annual email us:
Do you need Personal Finance?
Business Cash Finance?
Unsecured Finance
Fast and Simple Finance?
Quick Application Process?
Finance. Services Rendered include,
*Debt Consolidation Finance
*Business Finance Services
*Personal Finance services Help
Please write back if interested with our interest rate:Kindly contact us via abdullahonlinefinance@gmail.com

Datafincorp said...

Do you need a genuine Loan to settle your bills and startup
business? contact us now with your details to get a good
Loan at a low rate of 3% per Annual email us:
Do you need Personal Finance?
Business Cash Finance?
Unsecured Finance
Fast and Simple Finance?
Quick Application Process?
Finance. Services Rendered include,
*Debt Consolidation Finance
*Business Finance Services
*Personal Finance services Help
Please write back if interested with our interest rate datanfincorpfinance@gmail.com
Whats App +918929593217

Anonymous said...

Need a Debt Loan To Pay Off Bills?
Take control of your debt today
Available Now Business Expansion Loan Offer?
Do you need a loan to pay off Bills?
Do you need a loan?
Do you need Personal Loan?
Business Expansion Loan?
Business Start-up, Education,
Debt Consolidation Loan
Hard Money Loans
Loan for any thing ?
We offer loan at low interest rate of 3%
Loan with no credit check,
Email us: indiabulls247@gmail.com

Calling/Whats App +918448148272
Mr. Osman Ibrahim

LOAN SERVICES AVAILABLE INCLUDE:
================================
*Commercial Loans.
*Personal Loans.
*Business Loans.
*Investments Loans.
*Development Loans.
*Acquisition Loans .
*Construction loans.
*Credit Card Clearance Loan
*Debt Consolidation Loan
*Business Loans And many More:

LOAN APPLICATION FORM:
=================
Full Name:................
Loan Amount Needed:.
Purpose of loan:.......
Loan Duration:..
Gender:.............
Marital status:....
Location:..........
Home Address:..
City:............
Country:......
Phone:..........
Mobile / Cell:....
Occupation:......

Mr. Osman Ibrahim
Monthly Income:....Contact Us At: indiabulls247@gmail.com
Calling/Whats App +918448148272
Thanks and look forward to your prompt reply.
Regards,

Dolores Delgado said...



Dear Customers,

We invite you all to participate in our new business and project funding program, We are currently funding for Business start-up Business developments, Business acquisition Business expansion, Project funding and Working capital etc.

This Funding program allows a client to enjoy 3% low interest rate and payback period of 1 to 15 years. We can approve a loan/funding for up to a Million Dollars, Euros, Pounds or more depending on the nature of business we are currently funding for and we satisfy our customers’ financial needs and help them succeed

Application Available
Apply via E-mail: challotloan@gmail.com
Regards,

nenisyahir@gmail.com said...

instagram: Aasimahaadilaaloanfirm
twitter: ... aasimahaadilaahmedloanfirm
E-mel: aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com

         
salla Llâhu ‘alayhi wa sallam, nama saya Neni Syahir, saya adalah korban penipuan di tangan kreditor palsu. Saya kehilangan sekitar Rp.65.000.000 karena saya membutuhkan modal besar Rp. 5,5 miliar. Saya hampir mati, saya tidak punya tempat untuk pergi dan bisnis saya hancur, dan dalam proses itu saya kehilangan suami saya. saya tidak tahan lagi dengan hal ini. 4 November 2019 ini, saya bertemu dengan seorang teman lama di sebuah restuarant di Bandung yang memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik, Ny. AASIMAHA ADILA MEMILIKI LOAN FIRM, yang akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman di sebuah perusahaan. Tolong, bantu saya untuk berterima kasih kepada ibu muslim yang memberikan pinjaman besar kepada pemilik perusahaan, pabrik burung hantu dan orang pribadi. Saya juga ingin menggunakan kesempatan ini untuk menasihati sesama orang Indonesia, Jika Anda ingin pinjaman modal besar, Anda dapat menghubungi mereka dan melihat situs web mereka Anda perlu tahu bahwa ada banyak scammers di blog ini yang tidak memiliki situs web di google map, saya menawarkan pinjaman dengan tingkat sangat rendah 1% dan saya mendapat pinjaman dalam 1 jam. .
                              Kontak Aplikasi pinjaman besar

E-mel: *******aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
WhatsApp ::: ************ + 447723553516
Email saya; ***************** nenisyahir@gmail.com
Bismillâh ar-ra.hmân ar-ra.hîm

Ahmed89 said...

WE SPECIALIZE IN FAST APPROVALS
You can access our Credit/funding facilities from Any location in the world.
Reply for more information about our credit offer via Email: ahmedconsultancycompany@gmail.com


Are you frustrated or tired of seeking Financial assistance from Bank and different financial organization, have you encountered company with unsatisfied financial services?
Here is your chance to secure fast and genuine money lending at a very low interest rate. For more information,
Email: ahmedconsultancycompany@gmail.com


We offer the right solution to your financial needs.We stand apart from other lenders because we believe in customer service, and we stay with you until you get the results you want.In general we offer home finances,car finances,commercial finances,business finances,e.t.c, at lower interest rate of 3%.
We provide our prospective customer long lasting financial solutions that helps their companies thrive and grow"and also help them to invest and clear you existing debts. Email: ahmedconsultancycompany@gmail.com
Contact us now for more information.


We are financial builders and we give out loan to everyone ranging from personal, commercial, business financial with our amounts ranging from min 2,000.00 to 1,000,000.00 with a fixed and very low interest rate of 3%. Do you want to own a company? Do you want to own a Home? Is Your Company having financial problem? Do you have a contract/project and need money to fund it? Apply for a financial today and get financed within 3-4 working
days.Email:ahmedconsultancycompany@gmail.com
Phone number :+1 516-591-0949 (Whatsapp Only)

Do you need a Loan?
Are you looking for Finance?
Are you looking for a Loan to enlarge your business?
I think you have come to the right place.
We offer Loans atlow interest rate.
Interested people should please contact us on
For immediate response to your application, Kindly
reply to this email: ahmedconsultancycompany@gmail.com
Phone number :+1 516-591-0949 (Whatsapp Only)

DO YOU NEED A LOAN : TRUST ME WE CAN SOLVE YOUR FINANCE PROBLEM
Do you need Personal Loan?
Business Cash Loan?
Unsecured Loan
Fast and Simple Loan?
Quick Application Process?
Approvals within 24-72 Hours?
No Hidden Fees Loan?
Funding in less than 1 Week?
Get unsecured working capital?
Contact Us At : ahmedconsultancycompany@gmail.com
Phone number :+1 516-591-0949 (Whatsapp Only)

LOAN SERVICES AVAILABLE INCLUDE:
================================
*Commercial Loans.
*Personal Loans.
*Business Loans.
*Investments Loans.
*Development Loans.
*Acquisition Loans .
*Construction loans.
*Credit Card Clearance Loan
*Debt Consolidation Loan
*Business Loans And many More:

LOAN APPLICATION FORM:
=================
Full Name:................
Loan Amount Needed:.
Purpose of loan:.......
Loan Duration:..
Gender:.............
Marital status:....
Location:..........
Home Address:..
City:............
Country:......
Phone:..........
Mobile / Cell:....
Occupation:......
Monthly Income:....

Contact Us At : ahmedconsultancycompany@gmail.com
Phone number :+1 516-591-0949 (Whatsapp Only)

Siti Rosidah said...

Assalamualaikum
Saya membawa kabar baik kepada Anda semua warga negara Indonesia di platform ini, ALLAH telah sepenuhnya setia kepada saya dan seluruh rumah saya telah bertahan sejak Februari tahun ini, kesaksian saya berjalan seperti ini, Nama saya Siti Rosidah dari Kota Denpasar. Bali, saya seorang wanita bisnis, saya memiliki perusahaan air dan suami saya memiliki layanan sewa kamar 33. Suami saya dan saya ingin menggunakan platform ini untuk memberi tahu Anda semua yang membutuhkan dan mencari pinjaman yang tulus untuk berhati-hati karena internet dan blog penuh dengan perusahaan pinjaman palsu dan penipuan yang hanya ada di sini untuk menipu Anda dan mencuri Anda uang hasil jerih payah.

Suami saya dan saya membutuhkan pinjaman untuk mengembangkan bisnis kami dan kami memutuskan untuk mencari pinjaman online. Kami menghubungi perusahaan pinjaman dari Singapura pada November 2019, dan kami ditipu oleh pemilik perusahaan dengan meminta kami untuk membayar banyak biaya yang kami bayarkan dan pada akhirnya kami tidak mendapatkan pinjaman, kami kehilangan sekitar Rp43 juta untuk perusahaan pinjaman di Singapura. Kami melamar ke perusahaan lain dan juga kehilangan Rp32 juta ke perusahaan pinjaman dari Afrika. Kami mengajukan pinjaman sebesar Rp8,4 Miliar dan dengan semua biaya yang kami bayarkan, kami tidak mendapatkan pinjaman. Suamiku dan aku sangat Frustrasi. Berbagai bisnis kami turun; kami berutang uang kepada pekerja dan orang lain karena kami menghabiskan banyak uang untuk membayar biaya dan tidak pernah menerima pinjaman yang kami ajukan.

Jadi ALLAH sangat baik, kami berdoa dan bahwa ALLAH mengarahkan kami ke seorang pelayan dan pada hari yang setia 11 Februari, tahun ini, saya menjelajah internet ketika saya menemukan kesaksian seorang wanita Indonesia dengan nama Aprimianti bagaimana ALLAH mengubah dia kehidupan keuangan melalui perusahaan pinjaman dia meminta saya untuk menghubungi Ocean Credit dan dia memperkenalkan saya kepada perusahaan dan dia memberi saya keberanian dan saya mengajukan pinjaman. Ocean Credit Company akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman dan saya mendapatkan jumlah persis yang saya ajukan dan saya sangat senang.

Saya juga ingin menggunakan kesempatan ini untuk memberi tahu rekan-rekan saya bahwa jika Anda membutuhkan pinjaman asli dan ingin mendapatkan pinjaman cepat dengan suku bunga murah, cukup mendaftar melalui Ocean Credit melalui email: (oceancreditfinancial@gmail.com). Anda juga dapat menghubungi saya melalui email ini, (sitirosidah164@gmail.com). untuk informasi lebih lanjut.

Semoga kedamaian, rahmat, dan berkah dari ALLAH menyertai Anda semua.

Kadir Awal said...



Are you in financial crisis, looking for money to start your own business or to pay your bills?
GET YOUR BLANK ATM CREDIT CARD AT AFFORDABLE PRICE*
We sell this cards to all our customers and interested buyers worldwide,Tho card has a daily withdrawal limit of $5000 and up to $50,000 spending limit in stores and unlimited on POS.

**WHAT WE OFFER**

*1)WESTERN UNION TRANSFERS/MONEY GRAM TRANSFER*
*2)BANKS TRANSFERS*
*3)CRYPTO CURRENCY MINNING*
*4)LOADING OF ACCOUNTS*
*5)WALMART TRANSFERS*
*6)BITCOIN INVESTMENTS*
*7)REMOVING OF NAME FROM DEBIT RECORD AND CRIMINAL RECORD*

email ; blankatm002@gmail.com
you can also call or whatsapp us Contact us today for more enlightenment

whatsapp only ===>> +1(301) 329-5298

WE ARE REAL AND LEGIT........... FUNDS/FORGET ABOUT GETTING A LOAN..

IT HAS BEEN TESTED AND TRUSTED

whatsapp only ===>> +1(301) 329-5298

Mohamed said...

Do you need Personal Loan?
Business Cash Loan?
Unsecured Loan
Fast and Simple Loan?
Quick Application Process?
Approvals within 24-72 Hours?
No Hidden Fees Loan?
Funding in less than 1 Week?
Get unsecured working capital?
Contact Us At : clemalphafinance@gmail.com
Phone number :+91-9818603391 (Whatsapp Only)

LOAN SERVICES AVAILABLE INCLUDE:
================================
*Commercial Loans.
*Personal Loans.
*Business Loans.
*Investments Loans.
*Development Loans.
*Acquisition Loans .
*Construction loans.
*Credit Card Clearance Loan
*Debt Consolidation Loan
*Business Loans And many More:

LOAN APPLICATION FORM:
=================
Full Name:................
Loan Amount Needed:.
Purpose of loan:.......
Loan Duration:..
Gender:.............
Marital status:....
Location:..........
Home Address:..
City:............
Country:......
Phone:..........
Mobile / Cell:....
Occupation:......
Monthly Income:....

Contact Us At clemalphafinance@gmail.com
Phone number :+91-9818603391 (Whatsapp Only)

Ocean Credit said...

Ocean Credit menyediakan pinjaman Pribadi / Pinjaman bisnis / keuangan perdagangan / impor & ekspor / pinjaman proyek untuk perusahaan dan individu. Kami menyediakan layanan keuangan untuk pertumbuhan bisnis Anda dan untuk kebutuhan pribadi Anda.

Tanpa jargon, tidak ada biaya tersembunyi
Proses persetujuan sederhana dan cepat
Bisnis cepat & pinjaman pribadi didanai hanya dalam 2-3 hari kerja
Suku Bunga 2% rendah & terjangkau
Perusahaan dapat menguntungkan atau memiliki laba bersih negatif
Sebelum kebangkrutan diterima
Diperlukan pemeriksaan kredit nol
Individu dengan kredit buruk dapat berlaku
Jadwal pembayaran yang fleksibel
CIS & KYC diperlukan untuk semua pemohon pinjaman terlepas dari lokasi / negara
Durasi Pinjaman dari maksimal 1 tahun - 20 tahun
Masa tenggang 12 - 24 bulan untuk pinjaman usaha besar / modal kerja
Pendanaan / Pendanaan Pinjaman tidak terbatas pada lokasi geografis atau negara apa pun

Kami membangun pembiayaan yang tepat untuk setiap klien, dengan prosedur sederhana, bebas stres, dokumen sederhana, persetujuan cepat, dan jadwal pembayaran yang fleksibel. Untuk keterangan lebih lanjut, silakan hubungi kami melalui email. Dengan penuh keyakinan, kami akan bekerja sama untuk keuntungan semua pihak yang terlibat, Berharap untuk memberikan layanan keuangan terbaik kami kepada semua klien yang terhormat secara global.


OCEAN CREDIT
Email: oceancreditfinancial@gmail.com
Whatsapp: +1-315-284-1764
Instagram: @oceancreditfinancial

Sri Astuti said...

Assalamualaikum
Nama saya Sri Muji Astuti. Saya seorang pemilik bisnis yang menjual kosmetik dan pakaian. Untuk sementara, saya telah mencari pemberi pinjaman pinjaman yang dapat saya pinjam untuk menumbuhkan bisnis saya dan juga menciptakan lapangan kerja bagi orang lain. Pengalaman pertama saya dengan pemberi pinjaman internet sangat buruk dan saya kehilangan jumlah 24 juta karena saya mengajukan 800 juta untuk meningkatkan bisnis saya. Setelah pengalaman saya, saya berjanji pada diri sendiri bahwa saya tidak akan pernah meminjam dari internet karena saya ditipu.

Jadi, suatu hari saya dengan setia membaca artikel di blog dan setelah saya selesai membaca, saya pergi untuk memeriksa bagian komentar untuk mengetahui pendapat mereka. Saya melihat komentar oleh Yeyes Ristintares, seorang wanita bisnis besar dan dia berbagi cerita tentang bagaimana dia meminjam pinjaman besar dari perusahaan tempat Ms. Helen Wilson bekerja.

Kemudian, saya memutuskan untuk menghubungi Yeyes Ristintares dan saya menceritakan kisah saya kepadanya tentang bagaimana saya kehilangan 24 juta dari pemberi pinjaman yang buruk. Saya masih ingat dengan jelas bagaimana dia memberi tahu saya bahwa semua pencarian saya untuk pemberi pinjaman yang andal sudah berakhir. Dia mengirimi saya emailnya dan saya mengiriminya email untuk memastikan karena saya tidak ingin kehilangan uang lagi. dia membalas saya dan mengatakan saya harus menghubungi perincian perusahaan tempat Ny. Helen Wilson bekerja dan saya akan menerima pinjaman saya tanpa penundaan dan saya harus mencoba untuk membagikan kabar baik saya sehingga orang lain selamat dari pemberi pinjaman yang buruk.

Jadi saya menghubungi Ny. Helen Wilson melalui email: (helenwilson719@gmail.com) dan dengan nomor WA-nya: +1-585-326-2165. Ini adalah email Yeyes Ristintares: (yristintares@gmail.com) yang saya hubungi.
Setelah saya menghubungi perusahaan pinjaman, saya diminta untuk menyerahkan segala sesuatu yang diminta dari saya sebagai peminjam dan setelah beberapa saat, pinjaman itu disetujui untuk saya dan saya menerima pinjaman saya tanpa penundaan atau segala bentuk tekanan.
jadi, saya menambahkan informasi pribadi saya kepada siapa saja yang mencari pemberi pinjaman yang dapat dipercaya untuk menghubungi saya dan saya siap membantu Anda karena saya ingin orang lain diselamatkan dari pemberi pinjaman yang buruk. Hubungi saya melalui email saya: srimujiastuti93@gmail.com

Saya berdoa agar ALLAH akan memberikan mereka yang membutuhkan pinjaman untuk melihat kisah saya sehingga mereka dapat diselamatkan seperti saya. Saya selalu siap memberikan bantuan kepada siapa saja yang membutuhkannya, jadi jangan ragu untuk menghubungi saya kapan saja karena saya tidak membuat orang saya jatuh ke tangan pencuri.

Mohamed said...


Do you need loan to achieve your dreams? Alhambra!! Allah have answered your prayers. Contact email at clemalphafinance@gmail.com to get a trusted and urgent loan today. Hurry now because many customers already apply their loan and many already receive. Allah be with us. Amin!!! Phone number Only Whats App no +91-9818603391

Unknown said...

As-salamu alaikum

Nama saya Kartika Fitri(kartikafitri74@gmail.com) dari Bogor (Indonesia), Saat Pandemi Covid19 ini usaha suami saya berhutang karena tidak bisa mengimbangi, jadi saya cari online bagaimana saya bisa mendapatkan pinjaman pribadi karena tidak punya agunan, saya menghubungi beberapa pinjaman perusahaan tetapi ternyata penipuan dan penipuan setelah mengirimi mereka uang, Anda tidak akan mendengar kabar dari mereka lagi

Jadi saya melihat posting dari Mahammad Ismali (Mahammadismali234@gmail.com) tentang pinjaman dari Perusahaan Pinjaman Dangote Via email: Dangotegrouploandepartment@gmail.com dengan bunga pinjaman 2%, jadi saya menghubungi mereka mengikuti prosedur mereka dan saya mendapatkan pinjaman saya Rp500,000,000.00 (500 juta) disetujui dan ditransfer ke kami

Saya ingin berterima kasih kepada Perusahaan Pinjaman Dangote dan juga Mahammad ismali dan saya ucapkan terima kasih selamanya, saran saya kepada siapa pun yang membaca ini jangan buang waktu Anda mencari pinjaman lagi dimana hubungi Perusahaan Pinjaman Dangote dan saya bersumpah dengan hidup saya bahwa mereka adalah nyata dan sah

Unknown said...


Apakah Anda membutuhkan Pinjaman Mendesak Di sini tidak ada jaminan yang diperlukan Semua masalah mengenai Pinjaman diselesaikan antara jangka waktu singkat dengan suku bunga rendah 2% dan durasi lebih dari 20 tahun tunggu apa lagi ajukan sekarang dan selesaikan masalah Anda atau mulai bisnis dengan Pinjaman pembayaran berbagai tagihan Saya rasa Anda datang ke tempat yang tepat, cukup hubungi kami Kami Di Sini Untuk Menunjukkan Cara Yang Lebih Baik Menuju Kebebasan Finansial !!!
Tanpa Agunan dan Tanpa Comaker.
Harus Bekerja Secara Reguler di Perusahaan Swasta
Hanya ID dan Slip Gaji yang sudah bisa kami proses
Untuk suku bunga bulanan serendah 2%

5 proses Hari Kerja Bank saja.
Apakah Anda tertarik untuk memanfaatkan?
Hubungi Kami Di: regansloancompany@gmail.com
whatspp Nomor +1 (904) 701-4732
Tuan Ryan Regan

Magmaloan said...

Our company is into project funding, Loan, joint venture, Equity and we are globally willing to fund companies, Private bodies,Government bodies and we are ready to help you with any kind of financial needs. In-case you are interested with my company financial services do get back to me with Kindly get back to us: magmafincropp@gmail.com
Whats-app us on +917428734439

abidinmohd said...


Do you need a genuine Loan to settle your bills and startup
business? contact us now with your details to get a good
Loan at a low rate of 3% per Annual email us:
Do you need Personal Finance?
Business Cash Finance?
Unsecured Finance
Fast and Simple Finance?
Quick Application Process?
Finance. Services Rendered include,
*Debt Consolidation Finance
*Business Finance Services
*Personal Finance services Help
Please write back if interested with our interest rate datanfincorpfinance@gmail.com

Unknown said...

INSTANT AFFORDABLE PERSONAL/BUSINESS/HOME/INVESTMENT LOAN OFFER WITHOUT COST/STRESS CONTACT US TODAY VIA Whatsapp +19292227023 Email drbenjaminfinance@gmail.com

We are financial consultants providing reliable loans to individuals and funding for business, home and projects start up. Are you tired of seeking loans or are you in any financial mess. Do you have a low credit score, and you will find it difficult to get loans from banks and other financial institutions? then worry no more for we are the solution to your financial misfortune. we offer all types of loan ranging from $5,000.00 to $533,000,000.00USD with a low interest rate of 2% and loan duration of 1 to 35 years to pay back the loan secure and unsecured. Are you losing sleep at nights worrying how to get a Legit Loan Lender? Contact us via Whatsapp +19292227023 Email drbenjaminfinance@gmail.com

Share this to help a soul right now, Thanks

Yanti Ari said...

Nama saya Bu Yanti Ari. Saya adalah pemilik bisnis yang menjual kosmetik. Untuk beberapa waktu, saya telah mencari pemberi pinjaman pinjaman yang andal yang dapat saya pinjam untuk mengembangkan bisnis saya dan juga menciptakan pekerjaan untuk orang lain. Pengalaman pertama saya dengan pemberi pinjaman pinjaman internet sangat buruk dan saya kehilangan jumlah 28 juta karena saya mengajukan pinjaman sebesar 600 juta untuk meningkatkan bisnis saya. Setelah pengalaman saya, saya berjanji pada diri sendiri bahwa saya tidak akan pernah meminjam dari internet karena saya ditipu.

Jadi, pada suatu hari yang setia saya membaca artikel di blog dan setelah saya selesai membaca, saya pergi untuk memeriksa bagian komentar untuk mengetahui pendapat mereka. Saya melihat komentar dari "Dian Pelangi", perancang busana terkenal dan dia berbagi cerita tentang bagaimana dia meminjam pinjaman besar dari perusahaan tempat Nyonya Ana Michael bekerja.

Kemudian, saya memutuskan untuk menghubungi Dian Pelangi, perancang busana terkenal dan saya menceritakan kisah saya tentang bagaimana saya kehilangan 28 juta karena pemberi pinjaman buruk kepadanya. Saya masih ingat dengan jelas bagaimana dia memberi tahu saya bahwa semua pencarian saya untuk pemberi pinjaman yang andal sudah berakhir. dia mengirimi saya nomor teleponnya dan saya meneleponnya untuk memastikan karena saya tidak ingin kehilangan uang lagi. dia berbicara dengan saya dan berkata saya harus menghubungi detail perusahaan tempat Nyonya Ana Michael bekerja dan saya akan menerima pinjaman saya tanpa penundaan dan saya harus mencoba untuk berbagi kabar baik saya agar orang lain diselamatkan dari pemberi pinjaman yang buruk.

Maka saya menghubungi Bu Ana Michael melalui email: (ANAMICHAELGUARANTYTRUSTLOANS@GMAIL.COM)
Ini email Dian Pelangi: (DIANPELANGIINDONESIA@GMAIL.COM) yang saya hubungi.
Setelah saya menghubungi perusahaan pinjaman, saya diminta untuk menyerahkan semua yang diperlukan dari saya sebagai peminjam dan setelah beberapa saat, pinjaman tersebut disetujui untuk saya dan saya menerima pinjaman saya tanpa penundaan atau segala bentuk stres.
jadi, saya menambahkan informasi pribadi saya untuk siapa saja yang mencari pemberi pinjaman yang dapat dipercaya untuk menghubungi saya dan saya siap membantu Anda karena saya ingin orang lain diselamatkan dari pemberi pinjaman yang buruk.

Nama: Yanti Ari
Nomor telepon saya: +6282116440184
Nomor Whatsapp: +6282116440184
Kota: Medan
Email saya: ARIY6261@GMAIL.COM

Saya berdoa semoga Allah mengabulkan orang yang membutuhkan pinjaman untuk melihat kisah saya ini sehingga mereka dapat diselamatkan saat saya diselamatkan. Saya selalu siap membantu siapa saja yang membutuhkan jadi jangan ragu untuk menghubungi saya kapan saja karena saya tidak ingin orang-orang saya jatuh ke tangan pencuri !!!

NBFC FUNDS said...

Do you need Personal Loan?
Business Expansion Loan?
Business Start-up, Education,
Debt Consolidation Loan
Hard Money Loans
Loan for any thing ?
We offer loan at low interest rate of 3%
Loan with no credit check,
Email us: managealic@gmail.com
All Cash seeker should contact us Whats App +919910297531
Call/+91-7428142745
Modi Hirenkumar

Credit Facility said...

Borrow money here today at 3% interest rate. Sawda Capital Finance offers all kinds of financial services of all sizes ranging from individuals, companies, and traders globally./Our services are 100% guaranteed and risk-free.

We build just the right financing for each client, with simple paperwork, quick approvals, and flexible payment schedules. For further details, Kindly contact us via email At sawda.finance@gmail.com

Intermediaries/Consultants/Brokers are welcome to bring their clients and are 100% protected. In complete confidence, we will work together for the benefits of all parties involved, Looking forward to rendering the best of our services to all esteemed clientele globally.

URGENT LOAN OFFER said...

Do you need personal loan?
Loan for your home improvements,
Mortgage loan,
Debt consolidation loan,
Commercial loan,
Education loan,
Car loan,
Loan for assets.
financialserviceoffer876@gmail.com WhatsApp +918929509036

Unknown said...

Do you need a genuine Loan to settle your bills and startup
business? contact us now with your details to get a good
Loan at a low rate of 3% per Annual email us:
Do you need Personal Finance?
Business Cash Finance?
Unsecured Finance
Fast and Simple Finance?
Quick Application Process?
Finance. Services Rendered include,
*Debt Consolidation Finance
*Business Finance Services
*Personal Finance services Help
Please write back if interested with our interest rate zoomfinancialplc@gmail.com

URGENT LOAN OFFER said...

Emergency Cash Loans Hello Everybody, My name is Mrs. Phyllis Sue South. I live in UK London and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of $350,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 2 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of $350,000.00 U.S. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs. Phyllis Sue South that refer you to him. contact Dr. James Eric via email: financialserviceoffer876@gmail.com Whats-App +918929509036